3/4 är avklarat!!

Dagens träningspass fick bli innan familjen vaknade, för att få ihop dagen. Jag sprang/gick 7 km i skogen. Fågelkvitter, ren & frisk luft efter nattens regn, endast +10 grader på termometern, kryssande mellan vattenpölar & solen värmde upp lite trots kalla händer & ben. Jag & skogen alltså! Underbart att komma hem & äta frukost med familjen efter ett springpass. Övriga dagen har mest tillbringats som fotbollsmamma & fotbollsdomarmamma. //Vickan
 
 
 
 
Idag var det tredje & sista passet i återgångsträningen för denna vecka. Sedan första veckan i mars har jag kört tre jogga/gå-intervall pass i veckan. Allt för att mina benhinnor ska klara av att börja springa igen. Det tar tid, men förhoppningsvis kommer jag kunna springa milen så småningom. Jag fick backa två veckor i mitt träningsupplägg vecka 5, efter ett bakslag med benhinnevärk, men efter det har det gått bra. Nu är alltså tre fjärdedelar av återgångsträningen avklarad! Jippi! De sista två veckorna har passet varit att jogga 10 min - gå 1 min x 2 repetitioner. Ihop med gå-uppvärmning & gå-nedvarvning har det blivit ca 7 km. Det första passet i varje vecka har jag alltid kört på löpbandet på gymmet. Detta för att känna av på ett enklare sätt om benhinnorna fixar tiden. Jag har då en lutning på löpbandet på 1,5 % för att mer likna verkligheten utomhus när man springer. 
 
 
 
Jag var färggladast i skogen idag iallafall ;-).
 
Nästa vecka går jag in på vecka 10 av 12 i min återgångsträning. Då ska jag springa hela 15 min - gå 1 min x 2. Alltså 30 minuter löpning, fast med en minut gående mitt i. Ett av målen var ju att bli klar med detta tills jag skulle åka till Paris. Det blev ju inte riktigt så, men jag kommer definitivt att springa/gå mina pass även där nere. 
 
 
 
 Toppen av Yxbacken.
 
 
 
 
 
Frukost med naturell yoghurt, kvarg passion/persika, egengjord müsli, kiwi & kaffe! Mmm så gott efter löpturen!
 

Kommentera här: