Önskeklocka på handleden

Häromdagen fick jag en present av min man - en önskeklocka som jag spanat på ett tag. Det är en Garmin Forerunner 225. Alltså en klocka som dels har vanliga funktioner, men i första hand är en löparklocka med inbyggd GPS & pulsmätare. Jag som gillar teknik & träningsstatistik, älskar att hålla koll på tider, längder, pulsen etc. I datorn & i mobilen (Garmin Connect) finns det dessutom möjlighet till en massa både intressant & onödig information om löppassen... Jag känner mig lite extra glad över klockan, då mannen motiverade det med att han var imponerad över mitt kämpande & slitande under hela våren för att genomföra min återgångsträning till löpning, trots motgångar, tidsbrist & dåligt väder. Jag följde mitt program slaviskt & det gav ju resultat. Jag har nått min dröm & mitt mål! Så klockan är inte bara en häftig detalj till mitt löpande, den är även ett minne av mitt kämpande som ledde till att en dröm uppfylldes! Så sätt ett mål & skapa en dröm - det är sååå värt det när man når ända fram! Jag har nog aldrig varit så envis att jag klarat av att nå ända fram tidigare. Ofta har jag gett upp innan jag varit ända i mål. Men de 90 sockerfria dagarna som jag började året med, hjälpte nog till med att få mig igenom detta. Då visste jag ju att jag klarade av att hålla på med något länge. Det är alltså två saker denna vår & sommar som visat att det faktiskt finns lite "jävlaranamma" i mig. Det känns oerhört viktigt för framtiden & nya uppsatta mål i livet! //Vickan
 
 
 
Tiden ovan är från i söndags morse. 
 
 
 
Idag putsade jag milen med 6 minuter! Kändes galet skönt!! Jag sprang från kanalparkeringen i Söderköping till Mems slussar & vände tillbaka igen. Vackert att springa utmed kanalbanken. Nästa gång springer jag sträckan utan fotostopp, så får jag ner tiden ytterligare... ;-)
 
 
 
1 I run for Chocolate:

skriven

Jag har också fått en pulsklocka, men har inte lyckats lära mig hur den fungerar ännu.
Måste ta tag i det :)
Jag "tränar" för Tjejmilen i september men har ont i en höft, så jag gör det på mitt sätt.
Det ska gå :)

Svar: Det finns säkert flera forum på nätet som kan hjälpa dig med tips om din pulsklocka. Googla på vad klockan heter :-)! Garmin var faktiskt ganska enkel att förstå. Hoppas att det höftonda ger med sig & att du kan genomföra Tjejmilen! Heja dig!! //Vickan
Lina & Vickan

Kommentera här: