Frihet deluxe

Jag har haft två galet intensiva veckor, där all ledig tid har ägnats åt fotbollscupförberedelser samt genomförande av tre heldagar med vår egna (ja, inte min såklart utan fotbollsföreningens där jag är med i styrelsen) fotbollscup. Dessutom har jag legat däckad två dagar med feber mitt i allt fixande av spelschema, kioskschema, parkeringsvaktsscheman, domarscheman, omklädningsrumsschema & allt annat som ska fixas... Allt har gått fantastiskt bra & vi är riktigt nöjda, men så ofantligt trött jag har varit nu på slutet. Igår söndag, var första dagen på flera veckor där ingenting var inplanerat. Ingen väckarklocka, inga måsten, inga tider att passa. Efter en långfrukost & sedan en kaffe i solen på altanen, tog jag min första ensamma löparrunda i skogen på 22 år! Jag håller fortfarande på med min återgångsträning & sprang/gick idag sista passet av tre för denna vecka. Jag är nu på vecka 6 i min träningsplanering & då är det 5 minuters jogging - 1 minut gå. Detta ska sedan upprepas fyra gånger. 
 
Det är verkligen frihet deluxe att kunna springa! Sol. Fågelkvitter. Porlande bäckar. Mjukt underlag (jämfört med asfalt som jag har när jag powerwalkar). Vind i träden. Kryssa & parera mellan stenar, rötter & kottar. Jag hade ett sådant flow! Lycka i kubik! Bästa "medicinen" mot trötthet. Jag fick enorm energi efteråt, så på eftermiddagen körde även Lina & jag lite tung träning på Friskis. //Vickan
 
 
 
 
 
Igår valde jag att springa mot Yxbacken, då elljusspåret är lite för backigt för mina benhinnor än. Vacker utsikt väntade mig på toppen av Yxbacken & Familjebacken.
 
 
 
 
 
 
 
Jag har fått tipset att kyla ner mina benhinnor när jag kommer hem efter löprundan, för att minimera ömma underben. Det känns skönt & jag tror faktiskt att det hjälper.
 
 
 
En liten kylarapa är perfekt att ha på benhinnorna! 
 

Kommentera här: