En fjärdedels dröm är klar...

Nu har det gått tre veckor - en fjärdedel - av min återgångsträning till löpning. 9 av 36 pass är genomförda & det känns enormt bra! Inte ett enda bakslag & kroppen mår fantastiskt! När de dryga 20-25 minuterna har gått vill jag bara fortsätta att springa... Men för att inte äventyra något, så är jag riktigt noga med att göra exakt som träningsprogrammet säger. Jag stretchar dessutom noga efteråt. Alltså Vickan vs. Benhinnorna 9-0!! 
 
Jag har dessutom fått ett nytt häftigt mål med denna träning. I slutet av maj, precis när mina 12 veckors träningsprogram är klart, åker jag till Paris med jobbet. Bara att få åka dit i skarven av våren/sommaren känns helt underbart. Men tänk, tänk om jag kan ta min allra första "riktiga" löparrunda utmed Seine en tidig morgon. Det vore ju ett galet härligt drömmål! 
 
 
 
Var liksom "tvungen" att ta ett segerteckenfoto när jag stretchade efter veckans sista pass. Så skön känsla i kroppen!
 
 
 
Än så länge har jag kört alla mina pass på löparbandet i gymmet. Hoppas värmen kommer snart, så jag kan ta mina första återgångspass utomhus i solen.
 
 
 
Drygt 4 km kommer jag än så länge på mina 25 minuter, med 5 min uppvärmning & sedan 20 minuters intervallpass (sedan nedvarvning 5 min). Jag joggar med en speed på 10,5 (high interval) & går i en speed på 7,4 (low interval). Vågar inte dra upp hastigheten än, men snart kanske jag kan öka takten i löpsteget. 
 
Jag har sista vecka dessutom testat en ny app som har kolla på tiden när jag ska jogga respektive gå. Den är mycket bättre än den förra & väldigt pedagogisk med olika färger & ljudsignaler. Den heter IntervalTimer & är gratis i App Store. 
 
 
 

Kommentera här: