Strandlöpning i Danmark

Nu är jag hemma igen efter en kanonvecka i Danmark. Sönerna har spelat Dana Cup, som är en av världens största fotbollscuper. Vi har naturligtvis varit med som supportrar & vi har även hunnit med en hel del annat. Vi har besökt Skagen & Grenen, där Skagerrak & Kattegatt möts. Barnen har badat, men det var deras kallaste bad någonsin sa de. Dock var det häftigt med de stora vågorna. Jag var badvakt på torra land istället ;-)! Vi har shoppat. Vi har försökt att förstå danska, men det slutar alltid med engelska... Vi har lagat god mat. Vi har tittat på mycket fotboll & framför allt hejat på våra härliga fotbollskillar! Det har blåst & blåst & blåst. Alla kläder användes (även stövlar & regnställ), men inte bikinin - allldeles för kalla vindar för det.
 
Jag har fått till tre löppass & en powerwalk på stranden denna vecka. Vackrare kan det knappast bli... Nästan ensamma, sol, vågornas brus & härlig strand under löparskorna. Första halvan av löpturnen blev alltid i motvind, när på dagen man än sprang. Men å andra sidan blev andra halvan av turen i medvind. Det var fullständig lycka att få springa utmed vattenkanten! Jag fick kryssa mellan uppsköljda maneter & tång. Hoppa i sidled när en större våg kom. Blunda när sanden yrde upp i blåsten. Men vilken enorm frihet! Det är dessa ögonblick & denna känsla som jag drömt & längtat efter, när jag höll på & envisades med min återgångsträning under hela våren. Det är sååå värt det!! //Vickan
 
 
 
Vägen till stranden från huset vi hyrde.
 
 
 
Panoramabild över "vår" strand. Så galet vackert!
 
 
 
Första löppasset på stranden blev innan frukost. En fantastiskt härligt känsla att för första gången i livet springa i strandkanten. De enda man ser framåt är strand, strand & ännu mera strand. Åt ena sidan ser man bara vågor & vatten ända till horisonten. Åt andra sidan böljande vasskullar blandat med lite sand. 
 
 
 
Löppasset 2 & 3 gick från oss & bortåt i 3 km, sedan vände vi tillbaka igen. 
 
 
 
Löppass nr 2 blev på eftermiddagen, då killarna hade en morgonmatch denna dag.
 
 
 
En eftermiddag blev det en powerwalk. Vi gick till Hirtshals fyr, upp & ner för alla trappor i fyren & sedan tog vi strandvägen hem. 
 
 
 
 
 
Veckans 3:e löppass blev även det innan frukost. Löpningen avslutades med ett glädjehopp :-)! Vi hade verkligen en fantastisk vecka. Hit vill jag tillbaka!
 
1 Anonym:

skriven

åå bra jobbat girl!!!

Svar: Tack :-)!
Lina & Vickan

Kommentera här: