Träningsmål 2015

2015 - vilket innebär att vi nu har ett nytt härligt träningsår framför oss!!
 
 
 
Lina 2015: Jag tycker att det är bra att ha mål med sin träning för att känna att man utvecklas och att all den tid man lägger ned ger något förutom de positiva känslorna. Det är härligt att få en bekräftelse på att man blir starkare och orkar mer. Det gäller att inte hamna i nån sorts bekvämlighetszon, där man bara gör samma sak hela tiden utan kroppen behöver nya utmaningar. Jag fortsätter med mitt mål att klara 10 chins, jag är nu uppe i 5 stycken. Mitt första mål blir att klara 1 chins med extra vikt vilket jag inte vågat prova ännu. Jag håller på med ett inlägg om hur du ska träna för att klara en chin så håll utkik för det kommer snart här på bloggen. Vidare vill jag bli bättre på att stå på händer. Jag kan stå mot en vägg nu och några sekunder utan men skulle vilja klara längre tid utan vägg. Så det gäller att öva, öva och åter öva :). Ett tips är att inte ha för höga mål utan mindre som man känner att man kommer kunna uppnå och det behöver ej vara så avancerade övningar utan det kan vara att klara 10 stycken armhävningar, stå 1 minut i plankan eller springa 2,5 km utan att stanna. 
 
Vickan 2015: Jag har nog egentligen inte haft så många direkta mål med min träning tidigare, mer än att jag vill hinna med ett visst antal träningspass per vecka. Då därför att jag mår så otroligt bra av träningen & kanske inte för att jag ska klara av vissa saker. Ett mål för mig har dock nästan alltid varit att hålla vikten. Jag älskar framför allt fikabröd & choklad & har lätt att pendla i vikt. Så nu när Lina har fått mig att tänka på att ha mindre eller inget socker & vitt mjöl, har jag börjat tänka om lite. Nu är mitt mål att äta nyttigare, men ändå inte ta bort det goda i livet. En dröm som jag har inom träning är att komma igång & börja löpträna igen. Jag är en springtjej från början, så när snön & isen försvinner från vägarna ska jag påbörja mitt träningsprogram & trotsa min kroniska benhinneinflammation. Det kommer att ta flera månader, men tänk om... Tänk om jag kan börja springa igen! En sådan frihet! Då är det värt lite slit! Nyårslöften brukar det ju gå sådär med ;-), så istället sätter jag upp mål för 2015 med att äta nyttigare, fortsätta att träna både pass & styrketräning samt göra ett försök enligt träningsprogrammet & förhoppningsvis kunna börja löpträna igen. 
 

Kommentera här: