Min nya följeslagare

Nu har jag äntligen bestämt mig för vilket aktivitetsarmband jag vill ha! Det blev till slut ett Garmin Vivosmart. Jag har läst en del på nätet & hade bestämt mig för ett Fitbit. Men killen i butiken fick mig att ändra mig... Jag har ju en Garmin löparklocka (Forerunner 225), så med detta nya aktivitetsarmband kan jag använda samma app! Stort plus för det. Dessutom är Garmin Vivosmart helt vattentät & har en display som är svart om man inte vill se en massa info. Ytterligare plus på det! Så den liknar mest ett svart armband, vilket är precis så som jag vill ha det. Tanken var att armbandet skulle ha kommit till 1 mars, men tyvärr har leveransen gång på gång försenats, så först idag börjar mitt "aktivitetsräknarliv" igen! 20 mars får bli en bra dag att börja på. //Vickan
 
 
 
 
Snygg & neutral när den inte är aktiverad! 
 
 
 
 
 
Den kan visa en massa olika funktioner på displayen. Testade den under en powerwalk idag, så nu har jag bara 2583 steg kvar att gå resten av dagen för att nå mitt dagsmål på 10.000 steg. Jag kan styra musiken från Spotify i mobilen från armbandet. Det kommer aviseringar när ett nytt mail, sms eller telefonsamtal kommer, jag kan se hur långt jag gått under dagen & en massa mer. Det jag mest är ute efter med ett aktivitetsarmband är att röra på mig mer i vardagen/jobbet. Jag är mycket stillasittande i mitt jobb & vill ha påminnelser om att röra mig. 
 
 
 
 

Kommentera här: