Träning i Tanzania

Nu är jag hemma igen efter 12 fantastiska dagar i Tanzania. Vi har varit på safari i Ngorongoro Crater & Tarangire National park. Det finns inte ord tillräckligt att beskriva känslan när man får se alla djur live i deras rätta miljö!! Mäktigt, häftigt, amazing, lovely räcker liksom inte!! När vi bodde på lodgerna fick vi absolut inte vistas utanför hotellet, då elefanter, bufflar & skorpioner fanns på hotellområdena. Så några springturer fick jag inte till där. Jag hade däremot galen träningsvärk under fötterna, efter allt parerande när man stod upp i safarijeepen på alla skumpiga grusvägar hela dagarna. Läs mer om våra safaridagar här!
 
Sista veckan tillbringade vi på White Sands Resort utanför Dar es Salaam. Här var det inte heller säkert att vistas utanför hotellområdet, men en kort strandpromenad utmed hela resortet fick agera löpväg (fram & tillbaka, fram & tillbaka) & så besökte jag gymmet några gånger & sprang på löpbandet med den mest fantastiska vyn. Lite styrketräning blev det också. Härligt att komma hem utvilad & solbränd till stressiga & välfyllda vardagen!! //Vickan
 
En löptur utmed resortet, resulterade i många vändor fram & tillbaka...
 
 
 
 
 
Första passet i gymmet. Hett & svettigt, men ändå så himla skönt! Det varmaste jag någonsin sprungit i!! 6 km i hetta.

 
 
 
 
Vyn från löpbandet är den bästa jag någonsin haft vid löpning!! Se själva!!
 
 
 
 
 
Andra passet på gymmet blev också 6 km på löpbandet & så även lite armstyrka efter det. Idag fick jag sällskap av mina två systrar!! 
 
 


 

Kommentera här: